سردخانه لبنیات و نکات نگهداری لبنیات در سردخانه

09128634676 کارشناس فروش
سردخانه لبنیات

سردخانه لبنیات جهت نگهداری انواع لبنیات طراحی و اجرا می شود . سردخانه لبنیات کلدسنتر در ابعاد و انواع مختلف تولید می شود و دارای کیفیت بسیار بالایی می باشد.تمامی صنایع و کسب و کارها مرتبطت با محصولات لبنیاتی خام و فرآوری شده سر و کار دارند، از سردخانه جهت نگهداری محصول های خود استفاده می کنند. تولید کنندگان و عرضه کنندگان محصولات لبنی از سردخانه های کانکسی و یا اتاقکی کوچک برای نگهداری کوتاه مدت و یا طولانی مدت لبنیات استفاده می کنند. حجم و ابعاد سردخانه با توجه به نیاز بازار و میزان تولید قابل تغییر است امکان نگهداری جداگانه هر یک از اقلام لبنی وجود دارد.

کلد سنتر
کلد سنتر

صنایع برودتی کلدسنتر تولید کننده و فروشنده انواع دستگاه سرمایشی و سردخانه های مختلف میباشد.  این مطلب مختص به گفت‌ وگو درباره سردخانه لبنیاتی می باشد: به طور کلی وظیفه سردخانه صنعتی تازه و سالم نگه داشتن و جلوگیری از اسیب دیدن مواد غذایی که نیاز به نگهداری در مدت زمان طولانی دارند می باشد.   

قیمت سردخانه لبنیات

سردخانه صنعتی لبنیات

از سردخانه صنعتی لبنیات برای نگهداری انواع مواد لبنی استفاده می شود که قابلیت نگهداری آ« ها برای مدت طولانی در یخچال های معمولی وجود ندارد و معمولا در حجم بالا هستند. صنایع برودتی کلدسنتر احداث کننده انواع سردخانه صنعتی می باشد. سردخانه صنعتی این مجموعه دارای سیستم سرما ساز و سرمایشی متراکم با گاز فریون می باشد که از رشد باکتری و تکثیر آن تا حدممکن جلوگیری می کند. جنس بدنه سردخانه های ان مجموعه به صورت ساتدویچ پنل دارای عایق بندی تزریقی فوم می باشد هم چنین درب این سردخانه دارای تسمه مهر و موم می باشد که از هدر رفت انرژی تا حد زیادی جلوگیری می کند، همچنین این محصول در ابعاد و انواع مختلف کانکسی، اتاقی و متحرک نیز تولید می شود.

انواع سردخانه لبنیات از نظر دما

سردخانه لبنیات

  • سردخانه بالای صفر

  • سردخانه پایین صفر

سردخانه های زیرصفر دارای درجه بندی صفر تا منفی ۱۸ درجه سانتی گراد می باشد و برای نگهداری مواد پروتئینی گوش ماهی و .... مورد استفاده قرار می گیرد. از سردخانه های زیر صفر دارای درجه بندی صفر تا منفی ۴ درجه سانتی گراد می باشد و برای نگهداری میوه، سبزیجات، خرما و مواد لبنی و ... مورد استفاده قرارمی گیرد حال در این مطلب می‌خواهیم به طور اختصاصی درباره سردخانه لبنیات گفت و گو کنیم؛ سرد خانه لبنیاتی جزء سرد خانه های بالای صفر می باشد و مناسب برای نگهداری تمام موادی که لبنی، مانند: شیر، ماست، دوغ، کره، پنیر و ... می باشد. اصلی ترین مواد غذایی لبنی شیر است شیر جزء یکی از محصولات بسیار حساس می باشد که نگهداری آن ملزم به دقت فراوان است برای پایین آوردن درصد رشد و تکثیر میکروب ها و باکتری ها در شیر از روش های متفاوتی استفاده می‌شود.

ساخت سردخانه لبنیات

سردخانه لبنیات زیر صفر مناسب برای نگهداری کره است زیرا این محثول باید دائما در درجه حرارتی پایین نگه داشهت شود و در گستره دمایی بین 0 تا 5- قابل نگه داری است اما اگر می خواهیم آن را برای بیشتر از 1 سال نگهداری کنیم بهتر است دامنه دمایی را بین 15- و 20- تنظیم کنیم. از سردخانه لبنیات زیر صفر در بازه دمایی منفی 15 تا منفی 20 برای نگهداری موادی که به نگهداری طولانی ندت تر نیاز دارند استفاده می شود که معمولا در مصارف قنادی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد (پخش خامه و کره).

دمای مناسب مواد لبنی در سردخانه لبنیات

قیمت سردخانه

دمای مناسب مواد لبنی در سردخانه لبنیات
محصول دما زیر صفر دمای بالای صفر مدت زمان نگهداری
شیر پاستوریزه  20- 5+       4 ماه 
خامه 18- 5+ 38 هفته
پنیر 20- 5+ 6 ماه
کره 15- 0 تا 4 یکسال
ماست 20- 5+ 3 ماه

انواع فرآورده‌های لبنی قابل نگهداری در سردخانه های بالای صفر

سردخانه لبتیات ماشینی

  1. شیر خام در دامداری و مراکز جمع‌ آوری

  2. خامه

  3. کره

  4. ماست

  5. پنیر

  6. شیر پاستوریزه   

انواع فرآورده‌های لبنی قابل نگهداری در سردخانه های پایین صفر

سردخانه لبنیات زیر صفر

  1. شیر پاستوریزه یخ زده

  2. شیر پاستوریزه غلیظ یخ‌ زده

  3. خامه پاستوریزه یخ زده

  4. پنیر یخ زده

  5. ماست یخ زده

قیمت سردخانه لبنیات

سردخانه شیر

قیمت سردخانه لبنیات بسته به نوع و ابعاد سردخانه متفاوت است. همه محصولات صنایع برودتی کلدسنتر دارای گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش می باشد فروش به صورت حضوری و آنلاین میباشد فروش به صورت کاملا بدون واسطه به قیمت درب کارخانه می باشد. ارسال به سراسر کشور از طریق باربری می باشد. برای اطلاعات بیشتر انواع سردخانه لبنیات و سردخانه ی زیرصفر و بالای صفر می توانید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

مشخصات فنی سردخانه لبنیات

جنس کف و عایق بندی  تزریق فوم و ساندویچ پنل 10 سانتی متری 
نوع درب  دارای عایق بندی و تسمه مهر و موم
کفسازی  کفپوش سردخانه لبنیات باید ضد لغزش بوده و به راحتی تمیز شود. همچنین باید در برابر مواد شیمیایی مقاوم باشد.
تهویه تهویه مناسب برای حفظ جریان هوای ثابت و جلوگیری از تجمع رطوبت و بو ضروری است.
ابعاد اندازه سردخانه لبنیات باید با توجه به حجم محصولاتی که قرار است نگهداری شود و شرایط نگهداری هر محصول تعیین شود.
 نوع کمپرسور  کمپرسور کلترون تایلندی
نوع گاز مبرد  دی وای، کالترون، فریون
 توان اوپراتور تکفار و سه فاز 2 اسب بخار تک فن
 نوع کندانسور تکفاز تک فن 2 اسب بخار
 میزان برق مصرفی  11 آمپر تک فاز
ابعاد  درب  100 در 200 سانتی متر

 برند خط مایع

 دانفوس آلمان و یا کاستل
چراغ روشنایی  دارد
ترمومتر دارد
ترموسات دارد
ترموسات  دارد
کابل کشی مسی  دارد
طبقه و قفسه دارد
مدت زمان تحویل   بسته به ابعاد و نوع محصول بین 14 روز تا 2 ماه

روش نگهداری از مواد لبنی در سردخانه

خرید سردخانه

بهترین روش ها برای نگهداری محصولات لبنی در سردخانه لبنیات کنترل دمای محصول است بهتر است محصولات لبنی باید در دامنه دمایی استاندارد به صورت پایدار نگهداری شوند. نوسانات دما می تواند منجر به فساد و افت کیفیت شود. هم چنین کنترل رطوبت محصولات لبنی باید در محیطی با سطح رطوبت کنترل شده نگهداری شوند. رطوبت بیش از حد می تواند منجر به رشد کپک شده، در حالی که رطوبت کم می تواند باعث خشک شدن محصولات شود.جریان هوا محصولات لبنی باید در محلی با جریان هوای مناسب نگهداری شوند تا از ایجاد بو و رطوبت جلوگیری شود.جداسازی برای جلوگیری از انتقال آلودگی و گسترش باکتری ها، محصولات لبنی باید جداگانه نگهداری شوند. تمیز کردن منظم مکان های نگهداری لبنیات باید به طور مرتب تمیز و ضد عفونی شوند تا از تجمع باکتری ها و کپک ها جلوگیری شود. نظارت محصولات لبنی باید به طور منظم از نظر کیفیت و ایمنی کنترل شوند. در نتیجه، حفظ و نگهداری مناسب محصولات لبنی برای حفظ کیفیت، ایمنی و سودآوری آنها بسیار مهم است. تعریف و اجرای پروتکل‌های حفظ و نگهداری دقیق، از جمله کنترل دما و رطوبت، بسته‌بندی مناسب و آزمایش‌های مکرر برای تولیدکنندگان مواد غذایی برای اطمینان از مطابقت محصولات با استانداردهای صنعت و الزامات قانونی، مهم است. علاوه بر این، تولیدکنندگان باید روی فناوری و تجهیزات پیشرفته سرمایه‌گذاری کنند تا فرآیند ذخیره ‌سازی و نگهداری را بهینه کرده و در عین حال ضایعات را کاهش داده و کارایی را افزایش دهند. با پیروی از این بهترین شیوه های صنعتی، تولیدکنندگان محصولات لبنی می توانند از کیفیت و ایمنی محصولات خود اطمینان حاصل کرده و در عین حال خواسته های مصرف کنندگان را برآورده کرده و سودآوری را به حداکثر برسانند.

تجهیزات سردخانه لبنیات

مدل کمپرسور (موتور )سردخانه:

لیست قیمت سردخانه لبنیات

می‌توان برای سردخانه موتور یا کمپرسور های مختلفی نصب کرد که تاثیر گذار بر روی قیمت سردخانه میباشد کمپرسورهای شاخص در ساخت سردخانه کمپرسورهای هرمتیک، سمی هرمتیک اسکرو و پیستونی و ... می‌باشد. صنایع برودتی کلدسنتر برای ساخت سردخانه از کمپرسورهای بیتزر آلمان و کمپرسور منیروپ دانفوس فرانسه و ... استفاده می کند. انتخاب کمپرسور برای سردخانه بسته به عوامل متفاوتی است از جمله  نوع محصولات لبنی مورد ذخیره یا فرآوری و سطح مطلوب بهره وری انرژی بستگی دارد. علاوه بر نوع کمپرسور مورد استفاده، ظرفیت و سایزینگ و نصب مناسب کمپرسور نیز بسیار مهم است. کمپرسور باید قدرت مناسبی داشته باشد تا از ظرفیت برودتی کافی برای محصولات لبنی ذخیره شده اطمینان حاصل شود. انتخاب قدرت نامناسب می تواند منجر به کار بیش از حد کمپرسور و کاهش بازدهی انرژی شود. همه محصولات صنایع برودتی کلدسنتر دارای گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش می باشد فروش به صورت حضوری و آنلاین میباشد فروش به صورت کاملا بدون واسطه به قیمت درب کارخانه می باشد. ارسال به سراسر کشور از طریق باربری می باشد. برای اطلاعات بیشتر انواع سردخانه لبنیات و سردخانه ی زیرصفر و بالای صفر می توانید با کارشناسان فروش تماس بگیرید.

کندانسور 

دو نوع کندانسور که عمدتاً در سیستم های برودتی سردخانه لبنیات استفاده می شوند عبارتند از هوا خنک و آب خنک. کندانسورهای هوا خنک از هوای محیط برای خنک کردن مبرد استفاده می کنند در حالی که کندانسورهای آب خنک از آب استفاده می کنند.کندانسورهای هوا خنک به دلیل سهولت در نصب و هزینه نگهداری کمتر معمولاً در سیستم سردخانه های لبنی کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، آنها نسبت به کندانسورهای آب خنک کارایی کمتری دارند و به سطح بزرگتری برای تبادل حرارت نیاز دارند.

اواپراتور

سردخانه بالای صفر

اوپراتور وظیفه سرد کردن محیط داخل اتاقک را دارد که به وسیله فن این کار را انجام می دهد. اوپراتور همچنین دارای لوله های تخلیه آب مقطر نیز هستند و همچنین در بعضی از سردخانه ها دارای گرم کن نیز می باشند تا آب در مسر لوله ها یخ نزند. انواع اوپراتور بسته به نوع سردخانه متفاوت است.

شیر آلات و کنترل کننده سردخانه لبنیات

علاوه بر شیرها، انواع کنترل ها برای نظارت و تنظیم عملکرد سیستم تبرید استفاده می شوند. این کنترل ها ممکن است شامل سنسورهای دما، سوئیچ های فشار و کنترل کننده های منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) باشند. سنسورهای دما برای اندازه گیری دما در سردخانه مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که سوئیچ های فشار به اطمینان از عملکرد سیستم در مقادیر فشار صحیح کمک می کنند. PLC ها قابلیت های کنترلی پیشرفته ای را ارائه می دهند که به سیستم اجازه می دهد تا تنظیمات را به طور خودکار بر اساس تغییر شرایط در سردخانه تنظیم نماید.

ویژگی های سردخانه لبنیات

  • سیستم برودتی کندانسور آب سرد و هوای حنک
  • قفسه برای قفسه بندی و طبقه بندی محصولات
  • محل نگهداری کره و خامه منجمد
  • بازدهی انرژی بسیار بالا با سیستم کنترل مرکزی
  • دارای عایق بندی با راندمان بالا و هدر رفت انرژی بسیار کم
  • سیستم کنترل از راه دور 
  • اتاق سرد پنیر

  • بهترین دامنه دمایی برای نگهداری محصولات لبنیاتی چه قدر است؟

    بهترین دامنه دمایی در سردخانه بالای صفر بین  تا  درجه سانتی گراد و در سردخانه زیر صفر بین 15- تا 20- درجه است.

  • قیمت سردخانه لبنیات چه قدر است؟

    قیمت سردخانه لبنیات بسته به ابعاد و نوع محصول متفاوت است.

  • کندانسور به کار رفته در سردخانه لبنیات از چه نوعی است؟

    کندانسور این محصول از نوع کلترون یا دانفوس می باشد.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • محدحسین حیدرلو
    عرص و طول سفارشی هم میزنین
    • مدیر سایت

      با سلام، بله

تماس بگیرید